Dekoratīvo pārklājumu uzklāšana

Dekoratīvo pārklājumu uzklāšana

Jautāt specialistam

Ieteikumi pareizai špakteļlāpstiņas izvēlei uzklājot RILAKDEKOR sērijas dekoratīvos pārklājumus

Pareiza instrumenta izvēle ir viens no izšķirošajiem faktoriem, kas nodrošina pārklājuma iegūšanu ar augstām dekoratīvajām īpašībām. RILAKDEKOR sērijas materiālu uzklāšanai ar standarta metodēm ieteicama sekojošo instrumentu izmantošana (skat. tabulu). Šobrīd otu un veltnīšu izvēle tirgū ir pietiekoši plaša un kvalitatīva krāsošanas darbiem paredzēta instrumenta izvēle parasti nesagādā grūtības.

Tomēr īpaša vērība ir jāveltī RILAKDEKOR pārklājumu uzklāšanai paredzēto špakteļlāpstiņu izvēlei. Šeit jāievēro, ka lielākā daļa no tirgū šodien piedāvātajām špakteļlāpstiņām paredzēta standarta celtniecības procedūrām – tādām kā apmešana, špaktelēšana, celtniecības līmju uzklāšana u.c., kamēr tieši dekoratīvo pārklājumu uzklāšanai paredzētajiem instrumentiem nepieciešamas speciālas īpašības. Ieteicama ir 2 špakteļlāpstiņu tipu pielietošana.

1. Trapecveida špakteļlāpstiņa no augsti leģēta un pulēta nerūsējošā tērauda (skat. foto № 1).

 Foto №1

Raksturīgās atšķirības un priekšrocības :

1.1. Trapecveida forma (skat. foto № 2) atvieglo vienmērīgu apmetuma izlīdzināšanu pa virsmu, kā arī samazina tādas faktūras  izveidošanās risku, kas veido vienā virzienā orientētu un atkārtojošos reljefa struktūru. Tas ir īpaši svarīgi veidojot marmoru un smilšakmeni imitējošas u.c. līdzīgas faktūras (skat. Tādus produktus kā VALLEVENETO CLASSICO un  ATACAMA). Tajā pašā laikā dabīgajam  akmenim nav raksturīga struktūra ar stingri  sakārtotu ģeometriju.

 Foto № 2

1.2. Ergonomisks dizains un ērts rokturis atvieglo daudzveidīgu reljefa struktūru iegūšanu (īpaši uz lielām virsmām), jo nepieciešamās faktūras veidošanas procesā roka strādās dažādos leņķos attiecībā pret virsmu un arī  ar mainīgu kustību amplitūdu. Labi nobalansēts instruments ne tikai atvieglos uzklāšanas procesu (roka mazāk nogurs), bet sekmēs arī zteiksmīgāku un neatkārtojamāku faktūru veidošanu. Uzlabota ergonomika šinī gadījumā nozīmē arī iespējamo kustību diapazona paplašināšanu, kas gala rezultātā dos iespēju iegūt tieši Jūsu neatkārtojamo faktūras zīmējumu.

1.3. Špakteļlāpstiņa izgatavota no ļoti izturīga augsti leģēta pulētā nerūsējošā tērauda. Šī īpašība ir īpaši svarīga pulējamo kaļķa apmetumu VENETO CLASSICO un ATACAMA uzklāšanas gadījumā, jo pulēšanas stadijas laikā tādu špakteļlāpstiņu izmantošana, kas izgatavotas no parastā tērauda, var novest pie reljefa izciļņu “pārklāšanos ar dzelzi”, kā rezultātā tie iegūs nepatīkamu melnu nokrāsu. Šīs parādības pamatā ir oglekļa tērauda migrācija no nepietiekoši kvalitatīvās špakteļlāpstiņas virsmas. RILAKDEKOR rekomendētās špakteļlāpstiņas izgatavotas no speciāla ļoti izturīga nerūsējošā tērauda un tādēļ  defekta “pārklāšanās ar dzelzi” parādīšanās ir novesta līdz minimumam. Jāatzīmē, ka VENETO CLASSICO vai ATACAMA virsmas pulēšanas etapā, veicot pakāpeniskas kustības, uz špakteļlāpstiņu tiek izdarīta papildus slodze (spiediens uz darba virsmu). RILAKDEKOR  ieteiktās špakteļlāpstiņas virsmas atsperīgums atvieglo pulēšanas procesu, nodrošina nepieciešamā rezultāta sasniegšanu ar minimālu darbaspēka patēriņu, kā arī samazina pārklājuma sabojāšanas risku pārliekas piepūles (pārāk liela spiediena uz špakteļlāpstiņu) gadījumā.

1.4. Atšķirībā no standarta ķellēm, ko izmanto apmešanas darbos, RILAKDEKOR ieteiktajai trapecveida špakteļlāpstiņai ir noapaļotas darba skaldnes un stūri (skat. foto № 3).  Šīs atšķirības ir ļoti svarīgas riska novēršanai iegūt uz virsmas paralelas svītras  un ieskrāpējumus noslēdzošo VENETO CLASSICO,  ATACAMA, BOREALIS vai SETUAL kārtu  uzklāšanas laikā.

 Foto № 3

Trīsstūrveida špakteļlāpstiņas (skat. foto № 4).   

 Foto № 4

1.5. Tāpat kā trapecveida arī šīs špakteļlāpstiņas izgatavotas no ļoti izturīga augsti leģēta pulētā nerūsējošā tērauda. Šīs īpašības ir īpaši svarīgas gadījumos kad tās tiek izmantotas tādu kaļķa apmetumu pulēšanai kam ir sarežģīts reljefs nolūkā minimizēt defekta “pārklāšanās ar dzelzi” parādīšanās iespējas risku (skat augstāk p.1.3.). Tāpat kā trapecveida špakteļlāpstiņai arī šai ir noapaļoti stūri (skat. foto № 5). Tas ir īpaši svarīgi paralēlo svītru un skrāpējumu novēršanai, ja instrumenti tiek izmantoti VENETO CLASSICO un ATACAMA pulēšanas etapā, kā arī veicot balto gēlveida daļiņu “piegludināšanu” SCINTILLO uzklāšanas laikā vai arī lietojot špakteļlāpstiņas dažādu telpisku faktūru (piemēram, “travertīna”, “mizas” u.c. reljefu, ko iegūst ar apmetuma ATACAMA palīdzību) piegludināšanai.

 Foto № 5

Kā uzklāt dekoratīvo apmetumu ATACAMA

1. Gruntēšana

Pirms ATACAMA uzklāšanas virsma jāgruntē ar grunti KVARC.
 
 
2. Apmetuma ATACAMA uzklāšana
 
ATACAMA uzklāj ar taisnstūra vai trapecveida špakteļlāpstiņu ar noapaļotiem stūriem un malām. Tūlīt, nesagaidot nožūšanu, izveidot uz svaigi uzklātās virsmas vēlamā dekoratīvā efekta reljefu (skat. zemāk iespējamos variantus: a, b, c, d).
 
 
3. Faktūras veidošana. Iespējamie varianti
 
a) „Izdēdējuša smilšakmens reljefs”
 
Veidojas izdarot dažāda virziena vai viļņveidīgas kustības ar taisnstūra vai trapecveida špakteļlāpstiņu, kuras darba virsma piespiesta svaigi uzklātā apmetuma virsmai.
 
 
b) “Travertīna reljefs”
 
Velt pa apmetuma virsmu faktūru veidojoša porolona veltnīti, pēc tam nogludinot iegūto graudaino reljefu ar metāla vai plastmasas špakteļlāpstiņu, izdarot kustības vienā vai dažādos virzienos atkarībā no vēlamā faktūras zīmējuma.
 
 
с) “Koksnes efekts”
 
Veidojas pārvietojot pa svaigi uzklātā apmetuma virsmu speciālu gumijas rīvi, kas imitē koksnes garenvirziena griezuma struktūru (dēļa virsmu). Šķiedru struktūra visveiksmīgāk tiek imitēta viegli šūpojot rīvi no vienas platās skaldnes uz otru, izdarot pārejošas garenvirziena kustības pa virsmu.
 
 
d) “Mizas efekts”
 
Tiek veidots ar speciālas birstes-rīves palīdzību, kam ir resni un cieti plastmasas sari, kas atstāj uz virsmas paralēlas līnijas. Pēc tam šīs līnijas jāpiegludina ar špakteļlāpstiņu, izdarot kustības paralēli reljefa struktūrai.

Faktūras attīstīšana*

*Zemāk aprakstīta Izdēdējuša smilšakmens reljefa attīstīšanas procedūra, kā viens no faktūras variantiem. Visi citi faktūru tipi tiek apstrādāti līdzīgā veidā.
 
4.Tonēta vaska CERA uzklāšana
 
Uz pilnīgi nožuvuša pārklājuma, kura laukums ir 1-2 m², uzklāt tonētu vasku CERA. Vaska krāsas tonim ir jābūt atšķirīgam no apmetuma krāsas. Vasku uzklā ar krāsotāja dūraini, veicot riņķveida kustības (1. foto). Tūlīt, neļaujot vaskam nožūt, to ierīvē apmetuma virsmā, cenšoties panākt aizvien vienmērīgāku tā sadalījumu pa visu virsmu. (Uz faktūrām ar viena virziena orientāciju („koksnes” un „mizas” reljefs) vasku CERA uzklāj ar otu (2. foto). Vaska pārpalikumu pēc tam ar špakteļlāpstiņas palīdzīdzību noņem no faktūras izciļņiem, veicot kustības reljefa virzienā un turot tās asmeni asā leņķī pret virsmu (3. foto).

5. Slīpēšana ar smilšpapīru (pēc velēšanās)

Lai vēl stiprāk attīstīt apmetuma un vaska CERA krāsu toņu kontrastu iespējama viegla reljefa izciļņu noslīpēšana pēc pārklājuma pilnīgas nožūšanas izmantojot vidēja raupjuma smilšpapīru (piemēram, Nr. 180).
 
 
6. Pulēšana
 
Paaugstināta spīduma un dziļāka krāsu toņa piešķiršanai pārklājumu ieteicams nopulēt ar metāla špakteļlāpstiņu, turot tās asmeni asā leņķī pret virsmu (iespējami paralēli virsmai). (Uzklājot viena krāsu toņa ATACAMA (nelietojot tonēto vasku CERA) pulēšana ir obligāta!)

7. Aizsargvaska VENETO CERA uzklāšana un pulēšana

Stiprākai faktūras kontrasta attīstīšanai, spīduma palielināšanai un mitrumizturības piešķiršanai apmetuma nopulēto virsmu ieteicams pārklāt ar plānu bezkrāsas vaska VENETO CERA kārtu, izmantojot krāsotāja dūraini vai mīkstu audumu. Vasku vienmērīgi ierīvē virsmā ar riņķveida kustību palīdzību. Pēc vaska nožūšanas to nospodrina līdz spīdumam. Lai pārklājumam piešķirtu perlamutra spīdumu vaskam iepriekš jāpievieno izvēlētās krāsas perlamutra pūderis PERLIUM.
 
 
8. Gatavā pārklājuma faktūras izskats
 
a) "Izdēdējuša smilšakmens reljefs". Izmantots ATACAMA un dažādu krāsu toņu vasks CERA.
 
a) "Izdēdējuša smilšakmens reljefs". ATACAMA, nelietojot vasku CERA. Virsmas kontrasts attīstīts veicot pulēšanu ar metāla špakteļlāpstiņu. 
 
b) "Travertīna reljefs". Izmantots ATACAMA un dažādu krāsu toņu vasks CERA.
 
с) "Koksnes efekts". Izmantots ATACAMA un dažādu krāsu toņu vasks CERA.
 
d) "Mizas efekts". Izmantots ATACAMA un dažādu krāsu toņu vasks CERA.

 

Kā uzklāt dekoratīvo laku KRAKELUR

1. Sākotnējā virsmas krāsošana

Ar veltnīša palīdzību uz virsmas uzklāj pamatslāni — iepriekš tonētu krāsu MOVILAT 7 vai MOVILAT 12. Tonēšanai izmantotās krāsas tonis noteiks plaisu krāsu.
 
 
2. Lakas KRAKELUR uzklāšana
 
Laku KRAKELUR uzklāj ar veltnīti vai otu uz pilnīgi nožūvuša pamatslāņa. Lakas klājuma izturēšanas laiks pirms noslēdzošā krāsas slāņa uzklāšanas – ne mazāk par 6 stundām.
 
 
3. Noslēdzošās krāsas kārtas uzklāšana
 
Uzklāt noslēdzošo iepriekš tonētas krāsas (MOVILAT 7, MOVILAT 12 vai MOVILAT 25) kārtu. Krāsas tonim ir jākontrastē pamatslāņa tonim. Krāsu uzklāj ar otu vai veltnīti. Krāsas slānim jābūt pietiekoši biezam, tādejādi nodrošinot virsmas nosegšanu ar vienu kārtu. Uzklāšanu ar otu (foto nr.1) veic ar aprautiem triepieniem. No otas kustības virziena attiecībā pret veltnīša kustības virzienu, uzklājot laku KRAKELUR, būs atkarīgs plaisu izveidotā raksta zīmējums. Ja otas kustības būs vērstas paraleli veltnīša kustībai, tad rakstam būs vairāk izstiepts raksturs. Bet ja otas kustības virziens būs perpendikulāri veltnīša kustībai, tad raksts būs vienmērīgāks. Krāsas uzklāšanu var izdarīt arī slīpi attiecībā pret veltnīša kustību vai arī krusteniskām kustībām. Jebkura uzklāšanas metode ar otu noslēdzošajā krāsas kārtā veidos plaisas kas orientētas otas kustības virzienā. Veicot krāsas uzklāšanu ar veltnīti (foto nr.2) iegūtais raksts būs lielākā mērā orientēts dažādos virzienos un haotisks.
 
vai 
 
4. Gatavā pārklājuma faktūras izskats

Ja dekorējamās virsmas norobežošanai tika izmantota papīra līmlenta, tad pēc pēdējās kārtas nožūšanas, ir ieteicams akurāti iegriezt pārklājumu ar nazi gar lentas malu, lai raujot to nost nenoplēstu uzklāto pārklājumu. Lai piešķirtu pārklājumam mitruma izturību un spēju izturēt mitru kopšanu uz tā nepieciešams uzklāt 1–2 plānas kārtas vienu no lakām: EKOAKVA, LUOTEN vai PANEĻU LAKU. Lai pārklājumam piešķirtu perlamutra spīdumu lakai jāpievieno izvēlētās krāsas perlamutra pūderis PERLIUM.

  

Krāsas noslēdzošā kārta uzklāta ar otu.

Krāsas noslēdzošā kārta uzklāta ar veltnīti.

Kā uzklāt dekoratīvo krāsu SCINTILLO

1. Gruntēšana

Virsmas jāgruntē ar grunti KVARC. SCINTILLO veido puscaurspīdīgu pārklājumu, tādēļ gadījumos, kad ir vēlama krāsu kontrasta iegūšana starp pamatni un virskārtu, ir atļauts gruntēšanai izmantot iepriekš tonētu grunti KVARC, pie kam grunts krāsas tonim ir jāatšķiras no SCINTILLO krāsas toņa.
 
 
2. SCINTILLO uzklāšana
 
SCINTILLO uzklāj nelieliem laukumiem 2÷3 m² ar platu otu, veicot krusteniskas kustības dažādos virzienos vai arī velkot produktu vienā virzienā.
 
 vai 

3. Balto daļiņu piegludināšana

Pēc 5÷15 minūtēm, kad bāzi veidojošā laka jau apžuvusi, bet baltās polimērās daļiņas vēl nav apžuvušas (ilgums ir atkarīgs no pamatnes porainuma un gaisa temperatūras), pārklājumu piegludina ar metāla vai plastmasas špakteļlāpstiņu (spatuletta), viegli uzspiežot uz instrumenta aso malu un turot to asā leņķī pret virsmu (pēc iespējas paralēli virsmai), viegli saspiežot vēl nenožuvušās baltās polimēra daļiņas. Špakteļlāpstiņas kustību raksturs var būt gan vērsts dažādos virzienos (foto nr. 1), gan arī paralēls (izstiepts vienā virzienā) (foto nr. 2).
 
vai
 
4. Gatavā pārklājuma faktūras izskats
 
Lai pārklājumam SCINTILLO piešķirtu augstu mitrumizturību to ieteicams pārklāt ar lakas aizsargslāni. Šim nolūkam var izmantot nepieciešamā spīduma lakas EKOAKVA, LUOTEN vai PANEĻU LAKU. Lakas uzklāšana viegli pasvītros pārklājuma faktūras kontrastu. Lai pārklājumam piešķirtu perlamutra spīdumu lakai iepriekš jāpievieno izvēlētās krāsas perlamutra pūderis PERLIUM.
 
Uzklāšana dažādos virzienos.

Uzklāšana vienā virzienā.

Kā uzklāt dekoratīvo krāsu SETUAL

1. Virsmas iepriekšējā krāsošana

Pirms SETUAL uzklāšanas ieteicams virsmu nokrāsot ar līdzīgu pēc krāsas toņa krāsu MOVILAT BASE.
 
 
2. Pirmās kārtas uzklāšana
 
Uzklāt pirmo SETUAL kārtu ar platu otu ar mīkstiem sariem vai trapecveida metāla špakteļlāpstiņu ar plakanu pulētu darba virsmu un ar noapaļotiem stūriem un malām veicot kustības dažādos virzienos un izvairoties no rupjas reljefa faktūras izveidošanas uz virsmas.
 
 
3. Otrās kārtas uzklāšana
 
Pēc pirmās kārtas pilnīgas nožūšanas ar špakteļlāpstiņu nelieliem laukumiem (2÷3 m²) uzklāj otro kārtu. Tad uz otrās kārtas virsmas, kas sākusi apžūt, ar špakteļlāpstiņu izveido zīmējumu, veicot kustības dažādos virzienos un piespiežot instrumentu sienai ar darba virsmas plakni.
 
 
4. Gatavā pārklājuma faktūras izskats
 
 

Kā uzklāt dekoratīvo krāsu BOREALIS

1. Sākotnēja virsmas krāsošana

BOREALIS uzklāj uz virsmām, kas iepriekš nokrāsotas ar kādu no krāsām: MOVILAT 7, MOVILAT 12 vai MOVILAT 25. Krāsu kontrasta iegūšanai starp pamatnes un virskārtas krāsas toni sākotnējai virsmas krāsošanai jāizvēlas krāsa kuras tonis kontrastē ar BOREALIS krāsas toni. Ja tomēr nepieciešams iegūt viena krāsu toņa virsmu, tad sākotnējai virsmas krāsošanai jālieto krāsa, kuras tonis ir tuvs noslēdzošā pārklājuma BOREALIS krāsas tonim.
 
 
2. BOREALIS uzklāšana.
 
Atsevišķu 2÷3 m² lielu virsmas laukumu pārklāj ar nevienmērīgu BOREALIS kārtu izmantojot platu otu.
 
 
3. Faktūras izveidošana
 
Piegludināt svaigi uzklāto pārklājumu ar taisnstūra vai trapecveida špakteļlāpstiņu ar noapaļotiem stūriem un malām, viegli piespiežot instrumenta darba plakni virsmai. Sakārtotas paralēlas kustības sekmēs vienā virzienā orientētas faktūras izveidošanu, kamēr plastiskas kustības dažādos virzienos nodrošinās viļņveida faktūras izveidošanu. Reljefo zīmējumu daudzveidības nodrošināšanai var uzklāt uz vēl nenožuvuša slāņa papildus BOREALIS porciju, uzliekot nelielu produkta daudzumu tieši uz špakteļlāpstiņas darba virsmas un pēc tam sadalot to pa virsmu līdzīgā veidā.

4. Gatava parklajuma fakturas izskats

Kā uzklāt dekoratīvo Venēcijas apmetumu VENETO CLASSICO

1. Gruntēšana

VENETO CLASSICO uzklāj uz līdzenām, noturīgām, rūpīgi sagatavotām (aizšpaktelētām un noslīpētām) minerālām pamatnēm (apmetuma, betona, ģipškartona u.c.). Pirms VENETO CLASSICO uzklāšanas nepieciešama virsmas gruntēšana ar grunti KVARC.
 
 
2. 1 un 2 kārtu uzklāšana
 
Pirmās 1 vai 2 kārtas uzklāj trapecveida špakteļlāpstiņu no nerūsējošā tērauda, veicot kustības dažādos virzienos un cenšoties iegūt iespējami līdzenu virsmu bez rupjām reljefa svārstībām. Katras kārtas žūšanas laiks ir 3 stundas, starpkārtu izturēšanas laiks ir 6 stundas (+20°C temperatūrā).

3. Noslēdzošās kārtas uzklāšana

Noslēdzošo kārtu uzklāj nelieliem, 0,5÷1,0 m², laukumiem, veicot īsus triepienus dažādos virzienos un piespiežot špakteļlāpstiņu asā leņķī pret virsmu ar to malu uz kuras atrodas materiāls un cenšoties it kā ierīvēt to virsmā. Smalkāka faktūras zīmējuma iegūšanai var izmantot arī trīsstūrveida špakteļlāpstiņu ar noapaļotām malām, uzklājot produktu īsiem krusteniskiem triepieniem. Jācenšas, lai viss apstrādājamais laukums būtu pārklāts ar ļoti plānu materiāla kārtu. Tūlīt, neļaujot materiālam nožūt, uzsākt virsmas laukuma pulēšanu.
 
 
4. Pulēšana
 
Pulēšanas process jāveic noslēdzošās kārtas žūšanas laikā. Trapecveida špakteļlāpstiņa jāpiespiež virsmai asā leņķī tieši ar malu, bet nevis ar visu virsmu. Špakteļlāpstiņas piespiešanas spēkam pret virsmu ir jāpieaug ar katru atkārtoto kustību. Tā rezultātā parādās aizvien intensīvāks spīdums.
 
 
5. Vasku VENETO CERA uzklāšana un pulēšana
 
Vasku VENETO CERA vienmērīgi sadala pa nožuvušo virsmu plānā kārtā ar špakteļlāpstiņas darba malu veicot bīdes kustības dažādos virzienos
un turot lāpstiņas asmeni asā leņķī pret virsmu. Pēc vaska izžūšanas virsmu pulē ar mīkstu audumu vai krāsotāja dūraini apļveida kustībām.
 
  
 
6. Noslēguma pārklājuma faktūras izskats
 
VENETO CLASSICO pārklājuma pamatfunkcija ir vispirms dekoratīvā, bet nevis aizsargfunkcija. Jāizvairās no intensīvas ekspluatācijas slodzes uz pārklājumu. Putekļus no VENETO CLASSICO virsmas, kas aizsargāta ar vasku VENETO CERA, jātīra ar sausu vai viegli samitrinātu lupatu, nepielietojot stipras iedarbības mazgāšanas līdzekļus.

Kā uzklāt dekoratīvo apmetumu SAMAN

1. Gruntēšana

Pirms SAMAN uzklāšanas nepieciešama virsmas gruntēšana ar grunti KVARC.
 
 
2. Apmetuma SAMAN uzklāšana
 
Reljefas faktūras piešķiršana virsmai: SAMAN uzklāj biezā kārtā ar taisnstūra vai trapecveida špakteļlāpstiņu (ķelli), veicot kustības dažādos krusteniskos virzienos vai viļņveida kustības viegli piespiežot instrumentu. Izveidotā īpašā reljefa augstumu ar daudziem dažāda līmeņa savstarpēji pārejošiem nelīdzenumiem var regulēt ar uzklājamā materiāla daudzumu un piespiešanas spēku uz špakteļlāpstiņu. Laukumus ar pārāk rupju reljefu var papildus nogludināt ar otu.
 
 

3. Tonēta vaska CERA uzklāšana

Faktūras attīstīšana: Tonēto vasku CERA uzklāj uz pilnīgi nožuvuša pārklājuma nelieliem (1÷2 m²) laukumiem ar otu vai krāsotāja dūraini, izdarot kustības dažādos virzienos vai riņķveida kustības, ar maksimāli iespējamu vienmērīgumu.
 
 
4. Vaska CERA izlīdzināšana
 
Svaigi uzklāto vasku papildus ierīvē apmetuma SAMAN virsmā ar krāsotāja dūraini, veicot apļveida kustības un cenšoties panākt aizvien vienmērīgāku sadalījumu pa visu virsmu.
 
 
5. Gatavā pārklājuma faktūras izskats
 
Ja nepieciešams pārklājumam piešķirt augstu nodilumizturību un izturību pret mitrumu, tad ieteicams pārklāt to ar lakas aizsargkārtu. Šim nolūkam var izmantot atbilstoša spīduma pakāpes lakas LUOTEN, EKOAKVA, vai PANEĻU LAKU. Lakas uzklāšana papildus viegli pasvītro pārklājuma faktūras kontrastu. Lai pārklājumam piešķirtu perlamutra spīdumu lakai iepriekš jāpievieno izvēlētās krāsas perlamutra pūderis PERLIUM.

Kā uzklāt dekoratīvo apmetumu VALLE

1. Gruntēšana

Pirms VALLE uzklāšanas nepieciešama virsmas gruntēšana ar grunti KVARC.

2. Apmetuma VALLE uzklāšana

Reljefas faktūras piešķiršana virsmai: VALLE uzklāj biezā kārtā ar taisnstūra vai trapecveida špakteļlāpstiņu (ķelli), veicot kustības dažādos krusteniskos virzienos vai viļņveida kustības. Izveidojamā raksturīgā reljefa ar daudzām dažādu līmeņu nelīdzenumu pārejām no vienas otrā augstumu regulē ar uzklājamā materiāla patēriņu un piespiešanas spēku uz špakteļlāpstiņu. Laukumus ar pārāk rupju reljefu var papildus nogludināt ar otu.
 
 
3. Tonēta vaska CERA uzklāšana
 
Faktūras attīstīšana: Tonēto vasku CERA uzklāj uz pilnīgi nožūvuša pārklājuma nelieliem (1÷2 m²) laukumiem ar otu vai krāsotāja dūraini, izdarot kustības dažādos virzienos vai riņķveida kustības ar maksimāli iespējamu vienmēīgumu.
 
 
4. Vaska CERA izlīdzināšana
 
Svaigi uzklāto vasku papildus ierīvē apmetuma virsmā ar krāsotāja dūraini vai mīkstu audumu, veicot apļveida kustības un cenšoties panākt aizvien vienmērīgāku sadalījumu pa visu virsmu.
 
 
5. Gatavā pārklājuma faktūras izskats
 
Ja nepieciešams pārklājumam piešķirt augstu nodilumizturību un izturību pret mitrumu, tad ieteicams to pārklāt ar lakas aizsargkārtu. Šim nolūkam var izmantot atbilstoša spīduma pakāpes lakas LUOTEN, EKOAKVA, vai PANEĻU LAKU. Lakas uzklāšana papildus viegli pasvītro pārklājuma faktūras kontrastu. Lai pārklājumam piešķirtu perlamutra spīdumu lakai jāpievieno izvēlētās krāsas perlamutra pūderis PERLIUM.
 

 

Jūs pierakstījāties mūsu jaunumiem.