1. Gruntēšana
Pirms ATACAMA uzklāšanas virsma jāgruntē ar grunti KVARC.
2. Apmetuma ATACAMA uzklāšana
ATACAMA uzklāj ar taisnstūra vai trapecveida špakteļlāpstiņu ar noapaļotiem stūriem un malām. Tūlīt, nesagaidot nožūšanu, izveidot uz svaigi uzklātās virsmas vēlamā dekoratīvā efekta reljefu (skat. zemāk iespējamos variantus: a, b, c, d).
3. Faktūras veidošana. Iespējamie varianti
a) „Izdēdējuša smilšakmens reljefs”
Veidojas izdarot dažāda virziena vai viļņveidīgas kustības ar taisnstūra vai trapecveida špakteļlāpstiņu, kuras darba virsma piespiesta svaigi uzklātā apmetuma virsmai.
b) “Travertīna reljefs”
Velt pa apmetuma virsmu faktūru veidojoša porolona veltnīti, pēc tam nogludinot iegūto graudaino reljefu ar metāla vai plastmasas špakteļlāpstiņu, izdarot kustības vienā vai dažādos virzienos atkarībā no vēlamā faktūras zīmējuma.
с) “Koksnes efekts”
Veidojas pārvietojot pa svaigi uzklātā apmetuma virsmu speciālu gumijas rīvi, kas imitē koksnes garenvirziena griezuma struktūru (dēļa virsmu). Šķiedru struktūra visveiksmīgāk tiek imitēta viegli šūpojot rīvi no vienas platās skaldnes uz otru, izdarot pārejošas garenvirziena kustības pa virsmu.
d) “Mizas efekts”
Tiek veidots ar speciālas birstes-rīves palīdzību, kam ir resni un cieti plastmasas sari, kas atstāj uz virsmas paralēlas līnijas. Pēc tam šīs līnijas jāpiegludina ar špakteļlāpstiņu, izdarot kustības paralēli reljefa struktūrai.
Faktūras attīstīšana*
*Zemāk aprakstīta Izdēdējuša smilšakmens reljefa attīstīšanas procedūra, kā viens no faktūras variantiem. Visi citi faktūru tipi tiek apstrādāti līdzīgā veidā.
4.Tonēta vaska CERA uzklāšana
Uz pilnīgi nožuvuša pārklājuma, kura laukums ir 1-2 m², uzklāt tonētu vasku CERA. Vaska krāsas tonim ir jābūt atšķirīgam no apmetuma krāsas. Vasku uzklā ar krāsotāja dūraini, veicot riņķveida kustības (1. foto). Tūlīt, neļaujot vaskam nožūt, to ierīvē apmetuma virsmā, cenšoties panākt aizvien vienmērīgāku tā sadalījumu pa visu virsmu. (Uz faktūrām ar viena virziena orientāciju („koksnes” un „mizas” reljefs) vasku CERA uzklāj ar otu (2. foto). Vaska pārpalikumu pēc tam ar špakteļlāpstiņas palīdzīdzību noņem no faktūras izciļņiem, veicot kustības reljefa virzienā un turot tās asmeni asā leņķī pret virsmu (3. foto).
5. Slīpēšana ar smilšpapīru (pēc velēšanās)
Lai vēl stiprāk attīstīt apmetuma un vaska CERA krāsu toņu kontrastu iespējama viegla reljefa izciļņu noslīpēšana pēc pārklājuma pilnīgas nožūšanas izmantojot vidēja raupjuma smilšpapīru (piemēram, Nr. 180).
6. Pulēšana
Paaugstināta spīduma un dziļāka krāsu toņa piešķiršanai pārklājumu ieteicams nopulēt ar metāla špakteļlāpstiņu, turot tās asmeni asā leņķī pret virsmu (iespējami paralēli virsmai). (Uzklājot viena krāsu toņa ATACAMA (nelietojot tonēto vasku CERA) pulēšana ir obligāta!)
7. Aizsargvaska VENETO CERA uzklāšana un pulēšana
Stiprākai faktūras kontrasta attīstīšanai, spīduma palielināšanai un mitrumizturības piešķiršanai apmetuma nopulēto virsmu ieteicams pārklāt ar plānu bezkrāsas vaska VENETO CERA kārtu, izmantojot krāsotāja dūraini vai mīkstu audumu. Vasku vienmērīgi ierīvē virsmā ar riņķveida kustību palīdzību. Pēc vaska nožūšanas to nospodrina līdz spīdumam. Lai pārklājumam piešķirtu perlamutra spīdumu vaskam iepriekš jāpievieno izvēlētās krāsas perlamutra pūderis PERLIUM.
8. Gatavā pārklājuma faktūras izskats
a)”Izdēdējuša smilšakmens reljefs“. Izmantots ATACAMA un dažādu krāsu toņu vasks CERA.
a) “Izdēdējuša smilšakmens reljefs“. ATACAMA, nelietojot vasku CERA. Virsmas kontrasts attīstīts veicot pulēšanu ar metāla špakteļlāpstiņu.
b) “Travertīna reljefs“. Izmantots ATACAMA un dažādu krāsu toņu vasks CERA.
с) “Koksnes efekts“. Izmantots ATACAMA un dažādu krāsu toņu vasks CERA.
d) “Mizas efekts“. Izmantots ATACAMA un dažādu krāsu toņu vasks CERA.